«Спартак» — героїчний чоловічий балет про соціальні конфлікти, свободу та незалежність.
Масштабний, пристрасний балет про часи Римської імперії та правління Юлія Цезаря. Два головні рівнозначні образи у балеті – римський патрицій Красс і лідер повсталих рабів Спартак. У центрі вистави історія двох пар, як двох протиборчих сил – добра і зла, рабів і повелителів, свободи та деспотичної сили. Уособлення добра та свободи — ми бачимо у парі Спартака і Фрігії. Уособлення сили та влади — у парі Краса і Єгіні.
Катерина Кухар: „Це один із наймасштабніших балетів та, водночас, одна з найбільш філософських і трагічних вистав. Віч-на-віч із глядачем, її освячує промінь світла і виникає питання: „За що? Чому? Фригія — це кохана Спартака. Партія дуже символічна, заснована на тому, що вона передчує біду, що насувається. Весь образ Фрігії побудований на ламаних лініях, рухах на зломі. Її зламані руки закуті в ланцюзі, наче знущаючись над її тілом, намагаються надламати її душу. Ламаючи людину зовні, ламають її зсередини, ламають її волю і спрагу до волі. Але її звільняє з кайданів Спартак, він стає надією для неї і для всього поневоленого народу. Егіна — повна протилежність Фрігії, сексуальна, порочна, розважлива коханка Красса. Вона готова на все заради свого полководця. Завдяки хитрощам Егіни, Крассу вдається здобути бажану перемогу над Спартаком, але ціною свого життя. Тому рухи Егіни, як у справжньої спокусниці. Напевно, для великого чоловіка важливо, щоб поряд із ним була така жінка.“
Олександр Стоянов: „Спартак — це найчоловічіший балет з усіх спектаклів у світі. У цьому балеті яскраво виражені два чоловічі персонажі, два лідери, але вони абсолютно протилежні один одному. Уся вистава будується на контрастах. Образ Спартака — це образ справедливості та свободи, цей герой йде до своєї мети незважаючи на жодні перепони, навіть, незважаючи на загибель. Красс повна протилежність Спартаку. В історії Римської імперії Красс — це друг Юлія Цезаря та великого Помпея, разом вони правили Римом та миром. Він амбітний, холоднокровний, могутній і власний правитель. Його характер буквально передається в кожному па: високі стрибки, піднята рука нагору, коли він віддає накази. Красс — це людина, яка не звикла програвати,він був розумним і жорстоким правителем. Наприклад, щоб придушити повстання Спартака і повернути своїй армії бойовий дух, він наказав стратити кожного 10-го воїна своєї армії, який утік від рабів, що повстали. Його жорстокість подіяла — наступну битву зі Спартаком Красс виграв“.
Сценарій: Миколи Волкова
Хореографія: Анатолія Шекера
Музика: Арама Хачатуряна